Liturghie arhierească la Parohia „Buna Vestire” din Bacău

În Duminica a doua după Paști sau Duminica Tomii, la Parohia „Buna Vestire” din municipiul Bacău, protopopiatul Bacău, a fost zi de mare sărbătoare prin prezența IPS Părinte Ioachim,  Arhiepiscopul Romanului și Bacăului, care a oficiat Dumnezeiasca Liturghie fiind înconjurat de un sobor de preoți băcăuani coordonat de părintele protopop Costică Busuioc.

30704506_1855051654514248_2899307880639365120_n
30704536_1855051694514244_1195369473847066624_n
30705370_1855055414513872_7401171430689210368_n1
30707219_1855055031180577_2759618939829878784_n
30708751_1855054524513961_5476100928945782784_n
30709503_1855055314513882_6891299005234413568_n
30711127_1855055577847189_1821055134092754944_n
30714545_1855054437847303_6918108075131928576_n
30714666_1855050197847727_4451775946386571264_n
30716286_1855051534514260_2117608813266731008_n1
30724984_1855051767847570_8363575423065391104_n
30725834_1855054677847279_3213728580815028224_n
30739153_1855051617847585_1280161487003844608_n

Credincioșii parohiei băcăuane „Buna Vestire” din municipiul Bacău,  alături de preotul paroh Iulian Mușat și de preotul slujitor Ionuț Căsăneanu, au întâmpinat pe Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Ioachim cu flori, pâine și sare, arătându-și bucuria de a participa la slujba arhierească, la care au fost prezenți și preoți de la bisericile învecinate. Ierarhul a oficiat Sfânta Liturghie în cadrul căreia, la recomandarea părintelui protopop, a hirotesit întru iconom stravrofor pe preotul slujitor al parohiei.

Părintele Arhiepiscop Ioachim a ținut un cuvânt de învățătură destinat credincioșilor băcăuani, în care a explicat semnificația acestei duminici.

 Hristos zice lui Toma după Înviere: „Adu degetul tău încoace şi vezi rănile Mele şi adu mâna ta şi o pune în coasta Mea şi nu fi necredincios, ci credincios“ (Ioan 20, 27). Evanghelia mântuirii, pe care ne-a predicat-o Hristos, nu trebuie redusă la o simplă idee înţeleaptă, ci trebuie văzut în ea o revelare a întregului plan de mântuire adus lumii de El. Nu trebuie să vedem doar lumina suavă a învierii, lumina taborică, reducând patima şi răstignirea lui Hristos, ci pe toate, în integralitatea lor. Hristos suferă cu omul şi în om, însă această suferinţă, dacă El şi-a asumat-o, în acelaşi timp a şi învins-o prin înviere.

Chiriarhul a mai spus și că în noaptea Învierii întrezărim premisele unei alte lumi.

 Această nouă lume recreată, al cărei prim născut a fost Iisus, o putem experia încă de acum, căci ea nu-i nicicum ipotetică, ci este o realitate care se reactualizează în noi de fiecare dată când retrăim Învierea Domnului ca mister în această lume. În noaptea Învierii cântăm, între altele, imnul: „Azi m-am îngropat împreună cu Tine, Hristoase, mâine înviez împreună cu Tine, înviind Tu“. Deci Hristos înviază de fiecare dată când ne recunoaştem în calitate de chipuri ale lui Dumnezeu, în perspectiva asemănării, sau când recunoaştem în aproapele nostru chipul lui Dumnezeu-Iubire, aşa cum de fiecare dată când săvârşim păcatul, El Se lasă răstignit.

La final, toți credincioșii au fost binecuvântați de Arhipăstorul lor.

(Pr. Daniel Marari)

Citeste si...