Copiii de la Parohia Ortodoxă Lazaret au participat la un concurs de basme și povești românești

Copiii de la Parohia Ortodoxă Lazaret au participat joi, 21 martie 2019 la o activitate culturală găzduită de Colegiul Național „Ferdinand I„ din Bacău.

b64983ee-474f-4363-bf65-3167e6e9a938
7fe56e8c-0f91-4652-b59b-6210f5318ceb
79124e4d-0d24-4a70-aa96-20b9b42a30ce
258564b0-6c10-4465-a383-4111b0d3144b
dd879236-585f-4b70-b875-de8ed8fa82e9

Este vorba de copiii din cadrul Centrului de zi „Sf. Filofteia”, coordonați de doamna Balaban Tudorița, precum și de grupa micilor creștini (6-9 ani) care participă la activitatea săptămânală intitulată „Trăistuța cu povești”, prin implicarea domnișoarei Manea Brândușa.

În anul omagial 2019 al Satului românesc, copiii parohiei au fost familiarizați cu numeroase basme și povești care descriu artistic viața de odinioară și realitățile vieții cotidiene a acestei nesecate vetre de cultură pe care îl reprezintă spațiul rural românesc.

La inițiativa doamnei profesoare de religie Ciuche Gabriela, de la Colegiul Național „Ferdinand I” Bacău, alături de doamna director Zărnescu Nicoleta a fost dezvoltat proiectul „Din pagini vechi de povești, desprindem valori creștinești”, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu”, Fundația „Episcop Melchisedec” – Filiala Bacău, Parohia Ortodoxă Lazaret, Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău, Asociația „Centrul European de Educație și Training” și Platforma civică „Împreună”. Proiectul are ca scop realizarea unor ateliere de povești românești, care să le incite elevilor interesul pentru citit și participarea la concursuri în vederea conștientizării și aplicării mesajelor morale în viața personală.

Concursul a avut mai multe etape:

  1. Proba de verificare a conținutului basmului „Prâslea cel voinic și merele de aur” – extragerea de întrebări pe baza basmului citit și studiat;
  2. Proba artistică. Interpretarea unui  monolog, dialog, secvență de poveste pe baza unei povești/basm românesc citit și studiat;
  3. Proba de creativitate și aplicabilitate practică. Identificarea valorilor din basmul „Prâslea cel voinic și merele de aur” și raportarea lor la experiența cotidiană.

Juriul, format din reprezentanții institutelor partenere a apreciat dăruirea și interpretarea de care au dat dovadă copiii în timpul prezentării cunoștințelor și punerii în scenă a fragmentelor alese, a adresat întrebări participanților cu privire la virtuțile care se regăsesc în atitudinea personajelor prezentate și a felicitat atât pe elevi cât și pe organizatori, oferind diplome și dulciuri celor implicați.

„Derularea de proiecte având ca scop valorificarea patrimoniului cultural al satului românesc evidențiat în basmele populare este de mare actualitate, venind ca o alternativă eficientă în fața tendinței tot mai generalizate de a nu citi sau de a studia creațiile altor popoare. Numărul mare de scriitori, alături de bogăția nesfârșită de mesaje morale care se desprind din aceste opere nemuritoare, cristalizate din trăirea creștinească de veacuri a românilor trebuie să reprezinte pentru generația de astăzi ocazia binecuvântată de a cunoaște lumea cea frumoasă a satului românesc și, de ce nu, să fie un imbold de a transpune în propriile fapte valorile morale identificate prin creațiile literare studiate în cadrul proiectului”, a declarat Ciuche Gabriela, inițiatoarea acestui demers literar.

You may also like...