Din pridvorul bisericii în pridvorul sufletului – Școală de Vară la Parohia Lazaret
Ieri, 11 iulie, la Parohia Ortodoxă Lazaret s-a desfășurat prima zi de școală de vară în cadrul centrului de zi „Sfânta Filofteia”. Coordonatoarea, doamna Tudorița Lăcătușu împreună cu o mână de voluntari crescuți și modelați de dumneaei și-au început misiunea de propovăduire a virtuților, a zâmbetelor și a stării de bine.
Prima etapă a acestei revederi a constat în rostirea unei rugăciuni adresate Maicii Domnului. Din biserică participanții au mers în sala de clasă unde pentru închegarea și armonizarea colectivului s-au desfășurat jocuri de cunoaștere, acestea au stârnit zâmbete și au ajutat la eliminarea posibilelor stări de tensiune, stinghereală sau timiditate. A urmat atelierul de bune maniere, în care a fost citită o poveste despre primul semn al politeții, salutul. Astfel, copiii au fost informați despre faptul că trebuie să salute atunci când se văd cu diferite persoane și că băieții salută primii fetele. Au învățat și despre formulele magice „mulțumesc frumos”, „cu plăcere”, „te rog” etc. Împreună cu Tudorița Lăcătușu au recapitulat noile noțiuni și au discutat situații în care se pot aplica cele învățate.
A doua parte a fost compusă dintr-o sesiune de antrenament sportiv unde s-au parcurs jocuri de o dificultate medie, care au testat capacitatea fizică a copiilor, dar și psihică: diferite jocuri cu mingea, în care participanții au avut șansa de a recapitula câteva noțiuni de cultură generală, concursuri de atletism și „Țară, țară vrem ostași”. Aceste jocuri au stârnit în curtea bisericii o adevărată simfonie de bucurie și de glasuri cristaline.
Copiii au servit prânzul și astfel a început a treia etapă intitulată „Universul poveștilor”. Coordonatoarea a citit o poveste terapeutică „Pistruiatul”, pe baza acestui text copiii au recapitulat ideile centrale și s-au deschis în fața tuturor, spunând despre momentele în care au primit bullying. În urma acestei discuții participanții au căpătat siguranță emoțională și au înțeles că trebuie să își însușească sentimentul de acceptare și de empatie față de orice făptură. După această sesiune de dialog și-au exteriorizat sentimentele prin desen, creionând personajul principal și pe prietenul acestuia. Ceea ce a stârnit cele mai multe râsete a fost expunerea celor învățate prin jocul de rol, aceștia au făcut mini scenete de teatru în care au prezentat diferite momente în care li s-a vorbit urât sau li s-a accentuat o trăsătură estetică.
În ultima parte s-au cristalizat jocurile de societate și totodată veteranitatea voluntarilor, aceștiau au învățat micii participanți jocuri precum șahul, „Splendor” și rummy. După această sesiune participanții îndrumați și încurajați de coordonatoare au vorbit despre învățăturile primite. Cu toții, de la cei mai mici până la cei mai mari s-au adunat și s-au îmbrățisat în grup.
Iustina Lăcătușu